Til kamp mot gebyret!

Kall det gammaldags eller konservativt. Nokre vil kanskje ta i bruk ordet miljøvenleg. Eller kva med kverulant? Kall det kva du vil.

Då mobiltelefonen til 15-åringen min ikkje virka som den skulle synes eg det var viktig at den skulle leverast inn til reparasjon. Mobilen var ikkje to år gamal, og eg synest vi skal prøve å lære ungane våre at ein skal prøve å reparere ting, før ein kjøper nytt. Eg innrømme gjerne at eg ikkje alltid klarer å leve opp til dette synet, men "bruk og kast" er tross alt ikkje ei god lære.

Så vi troppa opp på Elkjøp med mobilen for å reklamere. Så vidt eg veit har ikkje mobilen blitt kasta i golvet, men berre blitt utsett for for vanleg tenåringsbruk. (Som sjølvsagt kan vere tøff nok....) Tja, seier dei i "reklamasjonsluka" til Elkjøp, det er nok ein fuktskade og då er det kundens eigen feil. Ein reparasjon ved fuktskade vil nok ikkje lønne seg. Og; dersom vi finner fuktskade må de betalte eit undersøkelsesgebyr.

Kva skjer når du står i ein slik situasjon? Jo, 15-åringen vil meir enn gjerne ha ny mobil og mor vil ikkje risikere å betale både gebyr og ein dyr reparasjon og til slutt også ny mobil. Undersøkelsesgebyret blir ei sperre mot å reklamere, og i staden kjøper du nytt produkt. Eg ser ikkje vekk frå at i mobilen i vårt tilfelle hadde fått for tøff behandling av 15-åringen, og er i så måte kanskje ikkje noko godt døme. Likevel set det fokus på eit viktig poeng: Korleis kan du som forbrukar bevise at du ikkje er skyld i skaden på eit produkt? Svaret er som regel: Det kan du ikkje! Dessutan risikerer du også å betale gebyr dersom dei meiner det ikkje er feil på produktet.  
Dermed står du der med valet om å la vere å reklamere eller å sende produktet inn til verkstad og kanskje måtte betale fordi dei meiner du er årsaka til feilen eller at det ikkje er feil på produktet i det heile tatt!

Dette synest vi i TV 2 hjelper deg er urimelig. Og vi er ikkje åleine. I Danmark har Forbrugerrådet satt i gang ein kampanje mot undersøkelsesgebyret.

Det danske Forbrugerrådet seier: "Undersøkelsesgebyrene uthuler den trygghet som reklamasjonsretten bør gi forbrukerne. Det er i de fleste tilfeller umulig for forbrukeren å bevise hva feilen på varen skyldes. Og forbrukeren har ikke frihet til å velge hvor den defekte varen skal undersøkes".
Resultatet av den danske kampanjen er så langt at fire butikkjedar har fjerna gebyra. Ein av kjedane er Elgiganten, det danske svaret på Elkjøp.  Les meir om den danske kampanjen her.

I Norge sit Forbrukerrådet foreløpig på gjerdet, derfor tar vi i TV 2 hjelper deg saka i eigne hender.
Vi har spurt over 30 butikkar og kjedar om kor mange reklamasjonar dei får kvart år, og i kor mange av desse tilfella kunden må betale eit undersøkelsesgebyr.  I løpet av oktober vil vi offentleggjere på våre nettsider lista over kven som tar gebyr og kor høge desse gebyra er. Vi vil sjølvsagt også fortelle kva butikkar som ikkje tar gebyr.
Du kan lese meir om kampanjen her.
Har du opplevd å måtte betale undersøkelsesgebyr? Vi vil gjerne høyre di historie. Skriv til reporter Lene Dreyer; lene.dreyer@mastifftv.no.

Og på nettsidene våre er debatten alt i gang. Kva synest du om dette gebyret?

Kommentarer:
Postet av: Camilla

Hei Solveig.Jeg har et spørsmål som ikke har NOE med selve programmet å gjøre:-) Hvor har du kjøpt blusen du hadde på deg på programmet i går, 16.10.2008?

17.10.2008 @ 12:06
Postet av: Solveig

Hei Camilla.Eg veit ikkje kor blusen er å få kjøpt, men merket er Heartmade.Håpar det er til hjelp.Solveig

20.10.2008 @ 12:23

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/6320720

hits