Til kamp mot gebyret!

Kall det gammaldags eller konservativt. Nokre vil kanskje ta i bruk ordet miljvenleg. Eller kva med kverulant? Kall det kva du vil.

D mobiltelefonen til 15-ringen min ikkje virka som den skulle synes eg det var viktig at den skulle leverast inn til reparasjon. Mobilen var ikkje to r gamal, og eg synest vi skal prve lre ungane vre at ein skal prve reparere ting, fr ein kjper nytt. Eg innrmme gjerne at eg ikkje alltid klarer leve opp til dette synet, men "bruk og kast" er tross alt ikkje ei god lre.

S vi troppa opp p Elkjp med mobilen for reklamere. S vidt eg veit har ikkje mobilen blitt kasta i golvet, menberre blitt utsett forfor vanleg tenringsbruk. (Som sjlvsagt kan vere tff nok....) Tja, seier dei i "reklamasjonsluka" til Elkjp, det er nok ein fuktskade og d er det kundens eigen feil. Ein reparasjon ved fuktskade vil nok ikkje lnne seg. Og; dersom vi finner fuktskadem de betalte eit underskelsesgebyr.

Kva skjer nr du str i ein slik situasjon? Jo,15-ringen vil meir enn gjerne ha ny mobil og mor vil ikkje risikere betale bde gebyr og ein dyr reparasjon og til slutt ogs ny mobil. Underskelsesgebyret blir ei sperre mot reklamere, og i staden kjper du nytt produkt. Eg ser ikkje vekk fr at i mobilen i vrt tilfelle hadde ftt for tff behandling av 15-ringen, og er i s mte kanskje ikkje noko godt dme. Likevel set det fokus p eit viktig poeng: Korleis kan du som forbrukar bevise at du ikkje er skyld i skaden p eit produkt? Svaret er som regel: Det kan du ikkje! Dessutanrisikerer du ogs betale gebyr dersom dei meiner det ikkje er feil p produktet.
Dermed str du der med valet om la vere reklamere eller sende produktet inn til verkstad og kanskje mtte betale fordi dei meiner du er rsaka til feilen eller at det ikkje er feil p produktet i det heile tatt!

Dette synest vi i TV 2 hjelper deg er urimelig. Og vi er ikkje leine. I Danmark har Forbrugerrdet satt i gang ein kampanje mot underskelsesgebyret.

Det danske Forbrugerrdet seier: "Underskelsesgebyrene uthuler den trygghet som reklamasjonsretten br gi forbrukerne. Det er i de fleste tilfeller umulig for forbrukeren bevise hva feilen p varen skyldes. Og forbrukeren har ikke frihet til velge hvor den defekte varen skal underskes".
Resultatet av den danske kampanjen er s langt at fire butikkjedar har fjerna gebyra. Ein av kjedane er Elgiganten, det danske svaret p Elkjp. Les meir om den danske kampanjen her.

I Norge sit Forbrukerrdet forelpig p gjerdet, derfor tar vi i TV 2 hjelper deg saka i eigne hender.
Vi har spurt over 30 butikkar og kjedar om kor mange reklamasjonar dei frkvart r, og i kor mange av desse tilfella kunden m betale eit underskelsesgebyr. I lpet av oktober vil vi offentleggjere p vre nettsider lista over kven som tar gebyr og kor hge desse gebyra er. Vi vil sjlvsagt ogs fortelle kva butikkar som ikkje tar gebyr.
Du kan lese meir om kampanjen her.
Har du opplevd mtte betale underskelsesgebyr? Vi vil gjerne hyre di historie. Skriv til reporter Lene Dreyer; lene.dreyer@mastifftv.no.

Og p nettsidene vre er debatten alt i gang. Kva synest du om dette gebyret?

Kommentarer:
Postet av: Camilla

Hei Solveig.Jeg har et sprsml som ikke har NOE med selve programmet gjre:-) Hvor har du kjpt blusen du hadde p deg p programmet i gr, 16.10.2008?

17.10.2008 @ 12:06
Postet av: Solveig

Hei Camilla.Eg veit ikkje kor blusen er f kjpt, men merket er Heartmade.Hpar det er til hjelp.Solveig

20.10.2008 @ 12:23

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/6320720

hits